close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

החופש להחליט- היתרונות של קופת גמל בניהול אישי

מערכת שורשי אלול, תשעה25/08/2015

מה הן קופות הגמל בניהול אישי? למי הן מיועדות? מה הם היתרונות הנלווים לקופות גמל בניהול אישי וכמה זה עולה לכם? על כך ועוד בשורות שלפניכם.

תגיות:

קופות גמל בניהול אישי- רקע כללי

קופות הגמל בניהול אישי הן למעשה אפיק חיסכון פנסיוני המיועד לאנשים המעוניינים לנהל את כספי הפנסיה שלנם באופן עצמאי, או לחילופין, באמצעות ניהול החיסכון על ידי מנהל תיקים אישי. ברחבי העולם אפיק חסכון זה מכונה IRA שהם ראשי תיבות של המונח: INDIVIDUAL RETIREMENT ACCOUNT. היתרון הבולט של קופות הגמל בניהול אישי טמון בעבודה שהן מאפשרות לחוסך ליהנות מהטבות מס על הפקדות כספים בקופה מצד אחד, ומצד שני ליהנות משליטה מלאה בכל הנוגע לאופי השקעת הכספים של הקופה.

במדינת ישראל נקבע כי את כספי החיסכון ניתן לנהל באמצעות כספי קרן השתלמות, כספי חיסכון פנסיוני השייכים לעצמאיים במשק ובאמצעות כספי קופות גמל העומדים לרשות החוסך מכספים שהופקדו בעבר ואותם ניתן למשוך. כמו כן, קופות גמל בניהול אישי מתייחסות לכספי חיסכון בביטוחי מנהלים וקרנות פנסיה שונות.

קופות גמל בניהול אישי- כל היתרונות

בין יתר היתרונות המובהקים של קופות הגמל בניהול אישי תמצאו: הגדרת רמת הסיכון בכל הנוגע לאפיקי השקעת הכספים, שליטה מלאה על אופן ניהול הכספים בקופה, התאמה בין רמת הסיכון לבין המועד למשיכת הכספים, ניהול אישי של כספי החיסכון הפנסיוני בשילוב תיק השקעות, הפחתת דמי הניהול ועוד. 
יחד עם זאת, החיסרון הבולט של קופות הגמל בניהול אישי טמון בעבודה שחוסכים חסרי רקע השקעתי או ידע בתחומי ההשקעה, יכולים להפסיד את כספם בגין פיזור השקעות לא אפקטיבי או השקעות בעלות סיכון גבוה. הפתרון לחסרון המהותי הוא כמובן השכרת שירותיו של מנהל תיקים אישי אשר ינהל עבורכם את קופת הגמל בניהול אישי, וזאת בהתאם ליכולות השליטה שלכם בנוגע לאופן ניהול הכספים.

קופות גמל בניהול אישי- מגבלות ההשקעה

במדינת ישראל, ניהול אישי של קופות גמל מתיר השקעות בניירות ערך סחירים בלבד באמצעות הבורסות השונות ברחבי העולם ותו לא. כפועל יוצא מכך, נמנעת מהחוסך האפשרות להשקיע את כספו באפיקי כגון: השקעות נדל"ן או השקעות בחברות הזנק.
יחד עם זאת, הניהול האישי בישראל מתיר השקעות בנכסים סחירים, כאשר לא ניתנת אפשרות לרכוש אופציות CALL, ואילו באופציות PUT, ניתן להחזיק רק בהיקף של 5% מהיקף תיק ההשקעה. בנוסף, נאסרת האפשרות להשקיע יותר מ-10% מהיקף התיק בחברה אחת מסוימת.

קופת גמל בניהול אישי-עלויות

על פי חוק, דמי הניהול הנגבים בישראל בגין ניהול אישי של קופות הגמל, יכולים לעמוד על כ-2% מהיקף התיק. בפועל, בתי ההשקעות השונים מאפשרים לכם ליהנות מדמי ניהול מופחתים מ-2% עבור ניהולם האישי של קופות הגמל.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה